Wednesday, October 29, 2008

Redah Banjir..

Minggu ni cuti lama sikit sebab hari isnin tu hari deepavali. So macam biasa aku balik kg pas opis. Dlm pejalanan, ada satu kete tu bg lampu kat aku.. Aku pun heran gak, ”pesal la org ni bagi lampu kat aku ye?” .

Hmmmm aku drive jela macam biasa. Tak lama pastu, berselisih plak dgn lori TNB. Then lori ni pulak bg lampu... aku lagi la heran, td kete ni lori pulak... Mesti ada apa2 kat depan tu... Aku pun terfikir.... ”ntah2.. BANJIR kot.... huhuhuhu......”

Aku pun teruskan pejalanan... sampai satu tempat ni, aku ditahan. Then aku berenti & turun dr kete. Rupa-rupanya mmg banjir kat jalan depan tu. Aduuhh. mcm ne aku nk balik ni.. bukan jauh lagi nk sampai umah, lg ½ jam je.. kalo aku pusing balik, ntah kul berapa baru sampai.

Aku tanya org yg tahan aku tu, dia kata banjir kali ni dalam sampai had lutut, lebih kurang camtu la katanya, then banjir dekat 2km panjangnya.. Kalo nk redah boleh tp kena caj RM20, sbb kete akan ditarik oleh lori.. Aku malas nk patah balik, aku pun setuju jela. Bayo pun, bayo lah... Janji aku sampai umah sebelum malam.

So dlm kete tu, aku dok sebelah. Minta tolong orang tu jaga stereng. Aku ni xberani nk kawal stereng tuk redah banjir tu. Aku ingatkan kena redah banjir sekali je. Rupanya 3 kali... banjir yg ke 3 tu dalam sikit.. Huuuhhhh, akhirnya aku telah selamat meredah banjir. Ni 1st time aku redah banjir yg dalam macam tu. Dh lepas redah banjir, aku pun start enjin, sekali je aku start dh leh hidup... so apa lagi aku pun teruskan perjalanan. Dlm pejalan tu, aku lak bg lampu kat kete lain yg berselisih dgn aku. Hahaha... mesti org tu pun tertanya-tanya nape aku bg lampu kat dia.


redahan ketiga




redahan kedua
redahan pertama



No comments: