Monday, October 18, 2010

Fifi oh Fifi...

Fifi dah 6 bulan lebih.. Seronok tengok dia membesar, lincah pulak tu.. Mana idaknya, dah berkawan dgn abg faidhi.. so fifi aktif le... Nasib le dok berjiran dengan lieza, kalo ada apa2 masalah, aku xdelah susah ati sangat.. Al-maklumle, aku jaga fifi sorang diri tanpa papa yang dok jauh. Balik pun kadang sebulan sekali, kadang 2 minggu, tak tentu sangat.. Kalo ada apa2, lieza la penyelamat keadaan..

10 Okt 2010 (Ahad), mak aku datang.. Mak memang cadang nak datang Tg. Malim sebab nk tengok cucunya, then cadang nak dok seminggu, tapi ada sebab yang tidak mengizinkan, lama la mak aku dok umah tg malim. Memang Allah tu maha mengetahui dan maha penyanyang... Fifi asyik buang air beso je start subuh isnin tu sampaila ke hari ni... Hinggakan punggungnya merah melecet...

Bawa g klinik UPSI, tu pun pas 5 hari fifi masih xde perubahan. Asyik buang dan terus membuang air beso. Tapi Dr. tak risau sgt sbb fifi memang aktif. Entah kenapa la agaknya fifi jadi camtu.. Banyak kemungkinan ..... Aku hanya berdoa agar fifi cepat pulih seperti biasa.

So, aku bagi fifi susu formula khas, beli le susu Bebelac.. tu pun Lieza yang cadangkan tuk tukar susu.. Pas minum susu tu, kira kurangla buang air besonya.... Waktu tido malam pun dah xde sangat.... Tapi siang still lagi dlm 6 kali .... Merah dipunggungnya pulak dah semakin beransur kurang...

Harap-harap hari isnin 25hb nanti fifi dah elok sepenuhnya.... Mak aku pun dh balik sg besar masa tu agaknya... Fifi lak akan dok kat taska.... Semoga fifi cepat pulih seperti biasa... Amin...


Ni gambo fifi pada 1 Okt 2010







1 comment:

MaDaM LiEzA said...

fifi membuang dah tukar bulan.. nak merangkak he he he he.. xpe dah tukar ISOMIL... minum soya cam abg faidhi.. elokle...he he he