Saturday, January 28, 2012

Aku yang naik tepu

Pejam celik, pejam celik.. aku dh keje kat RMC, UPSI ni dh 10 tahun.. dari Feb 2002 hingga 2012.. dah naik tepu kepala otak ni wat keje penyelidikan je.. tanya je psl hal penyelidikan, insyAllah aku akan dpt jawab.. tp tension gak 10 tahun wat benda sama. Masalah sama je.. Dah baiki, jalan lancar, then masalah dtg kembali.. huh!

Bukan aku tak mau pindah, memang nak cari pembaharuan di pejabat lain. Hujung tahun 2011 aku de apply pindah jabatan, tp lum approve lagi. Rupanya Prof Omar yg kena approvekan pertukaran aku, sbb xtukar dlm sistem pegawai yg approve. Sedangkan masa tu Prof Omar dh jd TNC(A&A).

Aku de gtau Prof. Omar suh approvekan pertukaran aku.. Then apa prof cakap dgn aku?.. "Kalo saya approvekan awak tukar, TNC (PI) means Prof Noraini mesti kejar/cari saya".. hahaha... xpe nnt sy minta s/u tengokkan".... lega rasanya Prof. Omar ckp gtu..

Tapi aku ada gak terlepas ckp dengan Prof. Noraini psl aku nk tukar jabatan. Aku de jupe Prof. Noraini psl keje, then leh tercakap lak.. "Prof. saya dh naik tepu dok kat RMC ni, sy nak pindah jabatan, dh 10 tahun sy keje RMC, dh bosan dgn depa yg macam2 (berurusan psl penyelidikan)"..... Then Prof. jawab "eh, no.. no.. u jangan pindah. Keje smpai 20 tahun pun xpe kat RMC".. nanti kita sama2 baiki n ubah diorang tu"... dlm hati aku berkata "sapa la aku nk ubah depa".. prof xpela, TNC".. dan juga aku ckp dlm hati "ADA KU KISAH"... HAHAHAHA....



No comments: