Wednesday, September 16, 2009

Balik Kg......mertuaku..

Sekarang ni aku dah berada di kampung mertuaku @ Kg Seri Merlong, Batu Pahat, Johor. Aku balik, petang semalam. Tetiba lak si Ana msg, bagitau balik petang. Ikut cadangan balik malam pas buka tp terawal la plak. Dekat kul 4.30 je, aku terus berkemas nk balik ke rumah. Then singgah bazar ramadhan sat coz lieza nk beli makan tuk buka. Sampai umah, rehat jab n kemas barang sikit. Pastu mandi, solat dan bersiap nk ke rumah ana.

Sampai umah ana dlm kul 6.35 cmtu. Pastu relax jab kat umah dia. Dekat kul 7 baru keluar dr umah dia. So aku berbuka pose dalam kete dia le.. Just minum air n makan 2 biji kurma je. Pastu makan kepek bawang. Then sampai Shah Alam baru makan berat. So sampai Shah Alam pun dalam 8.15 mlm, terus g TESCO @ food court. Aku makan nasi goreng sea food + fresh oren. Sambil makan tu, aku tunggu adik ipar datang. Coz dia minta tolong bawakan beg+laptop. So xdela dia balik kg nnt nk bw barang, naik moto le katakan.. Sabo jele... Nasib le si ana ni memang nk singgah ke Shah Alam. So boleh le akak ko ni bawakan barang bw balik kg.

Bertolak dari Shah Alam lak dalam kul 9.35mlm. Masa dalam perjalanan tu, kereta semua bergerak mcm biasa dan tiada kesesakan lalu lintas yang berlaku. Dalam kul 10.30 malam lak berhenti kat Jejantas Ayer Keroh coz nk g solat. Pastu laki si ana ni beli nugget KFC lak. So aku makan le 2 ketul coz lapor lak..


Dah selesai sume, baru le perjalanan diteruskan sampai la ke Muar @ kg ana. Then hantar aku kat petrol BHP Parit Jawa, coz hb aku tunggu kat sana. Sampai sana pun dlm kul 12.20 tgh mlm. Huh, ngtuknye lah....


Perjalanan masih jauh lagi, dr parit jawa nk ke kg pun dalam 1jam camtu. Perut aku ni lapo lak tgh malam ni. Huhuhu.. So ajak hb beli makanan, then dia singgah McD @ Drive Thru, Batu Pahat. So aku beli kentang goreng (besar) + bubur nasi (medium)... Wahhhh lega rasanya dapat makan... kenyang pun.. hehehe..

Sampai umah kg lak dalam kul 2 pagi... dalam perjalanan balik umah kg, ujan lebat lak sampai xnmpak jalan.. sebabnya mata aku pun dh pejam sbb ngtuk... huahuahua..... dah sampai umah tu apalagi, tukar baju n terus tido le.... ZZzzzzZZZzzzzzz.......

Bangun sahur lak kul 5.10pg. Arrghhhh.. ngtuknye lagi... tapi perut mesti mau isi juga...

Jadinya aku akan berada kat sini sampai le raya..So aku akan beraya kat sini le dulu tahun ni.. Pastu ntah raya ke berapa baru laki aku nk balik sg besar,... hua hua hua..... Xpe, tahun depan aku lak balas.. sebabnya dh de bby.. hehehe...

No comments: