Thursday, March 28, 2013

Sambung cite untuk Mac 2013



Mac 2013...

aku nak sambung cite untuk bulan Mac 2013 pulak...

1 Mac 2013 (Jumaat)..

Hari tanpa masalah.. sebabnya tak perlu nak fikir pasal masalah keje kat opis.... Hari untuk aku lepaskan stress.. Hehehe... Hari ni adalah Hari Karnival Sukan Staf UPSI 2013...  telah diberi pelepasan waktu bertugas.... so satu opis telah turun padang join perakaran rumah sukan.. Rumah kami adalah Rumah Aminuddin Baki (Ungu)...... Semua kakitangan yang berkaitan turut serta untuk memberi semangat kepada ahli rumah sukan yang akan bertanding.... Aku tak masuk apa-apa sukan pun tapi kena jadi pom-pom girl... huhuhu..... layan jela....



sedikit gambar rumah AB = Aminuddin Baki





Keputusan keseluruhan, rumah AB dapat tempat ketiga... Okla tu...

Rumah AB terdiri daripada gabungan PTj seperti berikut:

Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia (FPPM)

Akademi Pendidikan/ Sekolah Makmal
Pusat Pengurusan Penyelidikan & Inovasi (PPP)
Makmal Penyelidikan Pendidikan
Pusat Latihan Mengajar & Industri
Institut Peradaban Melayu (IPM)
Bahagian Hal Ehwal Antarabangsa


Ketua Kontinjen pulak adalah : TNC(PI)...


Memang satu hari suntuk aku join bagi sokongan kat team AB ni... bukan main sorak lagi.. lupa dunia jadinya... apapun, hari ni memang hari aku lepas stress..... lupa sekejab masalah keje kat opis.. memang best sangat... 

Karnival ni dijalankan dalam masa 3 hari je... Dari hari Jumaat - Sabtu... Aku bagi sokongan hari Jumaat je..


2 Mac 2013 (Sabtu)

Hari ini memang cadang nak g upsi, nak tengok team AB lawan bola jaring.. tapi datang kejab je... pastu balik g lepak umah lieza sampai tengah hari...

Balik dari umah lieza, aku singgah farmasi beli pregnant test, saja nak test sebab dekat sebulan tak datang period... sampai umah je, aku terus try... dan syukur 2 line, means aku sahla mengandung... pastu memang saja letak pregnant test tu kat bilik air.. tak bagitau pun kat abg... nak suprise le konon... wakakaka.... 


9 Mac 2013 (Sabtu)

Hari ni aku balik kampung sg besar.... Aku boleh tak ingat langsung hari ini adalah hari jadi suamiku.. huhuhu... teruk betoi... sebelum ni memang tak penah aku lupa hari jadi abg... hari sebelum tu aku ingat tapi belum sampai waktunya... tapi bila sampai waktunya boleh lupa... dekat tengah hari baru dia tegur aku..... "sayang tak wish abg pun".... aku lak jawab, "wish apa"?... pastu baru tersedar.... oppssss sori ye.... sayang terlupa..... nasib le abg tak merajuk... kalo aku yang kena agaknya, mesti muncung je... hahahaha..... tapi tak celebrate apa pun...  yang penting suamiku sihat sejahtera, dimurahkan rezeki dan dapat jaga kami sekeluarga... 'Happy Besday Abg'...




16 Mac 2013 (Sabtu)

Hari ni aku kena datang opis sebab nak siapkan ERGS.... Hari isnin dah nak hantar ke KPT. So kena datang opis bawa fifi.. Papa ada sekolah ganti so fifi kena bawa ke opis.... sampai opis, Sumarni (wife sarwat) datang bawa anak sedara dia.. Su ni staf sambilan kat sini, so minta bantuan dia la untuk tolong aku siapkan ERGS ni..

Layan gambor depa... Anak aku nak masuk 3 tahun.... anak sedara Su plak, nak masuk 2 tahun. Tapi besar dan tinggi lebih kurang je... Baju dah la sama warna.... muka lak aku tgk lebih kurang je budak-budak ni... hehehe... macam2...






22 Mac 2013 (Sabtu)

Hari ni kami balik kampung Johor plak.... aku mohon cuti hari isnin-selasa, kebetulan cuti sekolah, so lama sikit balik johor...

Ontway balik johor tu memang jem sikit... sebabnya ada kemalangan yang melibatkan 3 buah kenderaan....





Pastu abg kuar highway kat Melaka, then lalu lebuhraya AMJ... kat sana kami singgah RnR dia.. kebetulan ada group motor beso plak baru nak gerak ...







Lepas makan, kami teruskan perjalanan... pastu kami singgah satu tempat ni.. aku tak tau apa namanya.. layan gambo jelah ye... hehehe




jambatan gantung 









sempadan antara Melaka dan Johor....



















No comments: